Lost in translation???

streda 20. októbra 2010

Millenium trilógia

Keďže som dlho neurobila "filmovú recenziu", konečne som si našla čas a pozrela som si hneď tri naraz a hneď trilógia (veď čo by som pre vás neurobila, že?:) ).

V poslednom čísle ELLE ma samozrejme zaujal článok o nových herecký talentoch nielen z Hollywoodu a zaujal ma článok o herečke Noomi Rapace, ktorá mi na fotke pripadala neskutočne krehká a ženská a neviem prečo som si ju nevedela predstaviť ako hlavnú predstaviteľku Lisbeth Salander z trilógie Millenium. Veď posúďte sami...

Predtým ako som sa pustila do švédskej verzie tohto filmu, nevedela som o knižnej predlohe toho extrémne veľa, len toľko, že sa celkom dobre predávala, príbeh sa točil okolo mladej, anorekticky vyzerajúcej ale nesmierne šikovnej hackerke s ťažkým životným osudom a spisovateľovi Mikaelovi Blomkvistovi. Čo sa snažili spolu vypátrať, to som netušila, no ale keďže som pre vás ochotná urobiť čokoľvek, dokonca si pozrieť švédsky film, (a to som sa zaprisahala, že po filme Let the right one in- akože horor- už neurobím tú osudnú chybu a nepozriem si nejaký "severský" film) rozhodla som sa zadovážiť si túto filmovú adaptáciu.



A musím uznať dobre som urobila. Síce najoriginálnejší mi prišiel samozrejme úplne prvý diel The girl with the dragon tattoo, ako celok zanechala trilógia vo mne zanechala len a len dobré pocity. Prvý diel boj strhujúci triler o mladej, zneužívanej hackerke, ktorá sa rozhodne pomôcť reportérovi Blomkvistovi s pátraním po dávno zmiznutej vnučke Henrika Vangera. Film bol natočený veľmi ale veľmi realisticky. Noomi Rapace predviedla neskutočný výkon, skvelého záporáka stvárnil aj Peter Andersson ako Bjurmann, Michael Nyqvist nesklamal ale ani neohúril, dej bol napínavý, miestami mierne nechutný a trošku nelogický (odsúdený Blomkvist si odíde na pól roka vyšetrovať zmiznutie mladej ženy a až potom sa odobere do pomerne luxusného zariadenia, kde si má odsedieť tri mesiace, pričom v cele má napríklad notebook, ale...asi mi dačo ušlo no).
Druhý diel The girl who played with fire nám priblíži strasti mladej Lisbeth, prečo vedie taký život aký vedie, obvinia ju z trojitej vraždy, Blomkvist sa preto snaží očistiť jej meno a redakcia časopisu Milénium sa snaží dostať sa na stopu "Sekcie", ktorá je zodpovedná za vraždy mladých žien, obchod s bielym mäsom a podobné ilegálne činnosti. Tento diel je trošku slabší, resp. najslabší zo všetkých troch, dej ubieha celkom pomaly, zas a znova sa stretávame s nelogickosťou, každopádne aj keď vám niekto sekerou rozbije hlavu, máte dosť veľkú šancu na prežitie (hehe good one). Mínusom je aj množstvo postáv, ktorých počet týmto dielom rapídne narastá, čo je pravdepodobne vinou románu.
Tretí diel The girl who kicked the hornet´s nest predstavuje solídnu bodku na záver. Nadväzuje na predchádzajúci diel, čiže bez druhého dielu by vám ušlo veľa podstatného. Každopádne je lepší ako The girl who played with fire, Lisbeth sa zotavuje v nemocnici, pričom je obvinená z napadnutia s úmyslom zabiť dvoch ľudí. Blomkvist spolu so svojou sestrou- zhodou okolností právničkou- sa snažia očistiť meno Lisbeth, pričom ohrozujú vlastné životy. Kvôli dramatickosti sa až nezmyselne naťahovalo súdne pojednávanie.

Noomi Rapace odmietla stvárnoť Lisbeth aj v hollywoodskom remaku. V ňom si zahrá Lisbeth mladá herečka Rooney Mara, ktorú si možno pamätáte z remaku Nočnej mory z Elm Street (hrala tú, čo prežila:)). Neviem, či to bola zrovna najlepšia voľba, no okrem toho ma odrádza aj Daniel Graig ako Blomkvist.  No uvidíme možno nás prekvapia, ale skôr nie.

Kontrast ako vyšitý- krehká Rooney a drsná Noomi (ešte aj tie mená...ajajaaaj)

V opačnom poradí- Noomi a Rooney

Moje hodnotenie:
The girl with the dragon tattoo-  8/10
The girl who played with fire- 6,5/10
The girl who kicked the hornet´s nest -7/10

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...